Ring oss på
6916 5500

Kundeservice

Logg inn

Shopping Cart
Kurv

Vi forstår hva du behøver
-for en bedre arbeidshverdag


Gratis frakt ved web-bestilling over 15.000,-


Våre eksperter hjelper deg
-fra A til Å!


Retur

Du har returrett innen 10 dager hvis varen ikke svarer til dine forventninger. Da gjelder følgende:

 

  1. Ring eller skriv til oss og opplys at du vil returnere varen. Oppgi alltid ditt kunde- og ordrenummer. Du vil da motta et returskjema som skal være utfylt og legges ved varene, når du returnerer tilbake til oss.
  2. Du kan åpne emballasjen i den grad det er nødvendig for å vurdere om varen er slik du ønsker. Men ved retur til oss må varen være ubrukt, i originalemballasje og inkludert alle deler.
  3. Du bærer risikoen og betaler selv kostnader for transport ved bruk av returretten. Sørg for å kunne dokumentere at du sender varene skadefrie fra deg.
  4. Ved bestiling av større kvanta, må du først bestille en prøve for at returretten skal gjelde. Vi regner mer en fire like produkter som større kvanta.
  5. For varer som ikke er lagerførte hos oss, gjelder ikke returretten. Ta kontakt med kundeservice i forkant av din bestilling, hvis du er i tvil.
  6. Vennligst ikke send varer i retur uten først å ha avtalt dette med oss. Retur uten avtale krediteres ikke.

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved levering av varen, må du innen rimelig tid etter du oppdaget mangelen, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen. Lovverket henviser til at du gjør ting “innen rimelig tid”. Sono tillater seg i denne sammenheng å tolke dette som mindre enn 7 virkedager fra du har mottatt varen.

Dersom leveransen har en mangel og dette ikke skyldes deg - eller forhold på din side, skal vi uten unødvendig opphold velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen - eller å kompensere mangelen ved å gi prisavslag, dersom du aksepterer det. Vi skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad og uten vesentlig ulempe for deg.

Hvis du mottar feil eller mangler varer i forhold til ordrebekreftelsen, og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig. Kontakt oss snarest mulig på telefon 6916 5500 eller send en e-post direkte til support@sono.no. Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd. Vennligst ikke send varer i retur, uten først å ha avtalt dette med Sono.

Garanti

På alle varer er det minst to års garanti ved normal bruk. Andre garantitider oppgis i vår papirkatalog.

Hvis du reklamerer på en vare innenfor garantitiden, har vi egne rutiner for å løse ditt problem så raskt som mulig. Kontakt oss på telefon 6916 5500 eller send en e-post direkte til support@sono.no. Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd. Vennligst ikke send varer i retur, uten først å ha avtalt dette med Sono.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes deg - eller forhold på din side, skal vi uten unødvendig opphold velge mellom retting av mangelen, omlevering av varen - eller å kompensere mangelen ved å gi prisavslag, dersom du aksepterer det. Vi skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller omlevering skal foretas uten kostnad og uten vesentlig ulempe for deg.