Shopping Cart
Ambitlocker - Skybasert låssystem for garderobeskap
Garderobe
04.02.2022

Ambitlocker

Ambitlocker utforderer den gamle analoge måten å betjene, vedlikeholde og administrere låser i garderobeskap på. Løsningen gir full oversikt og muligheten til å få tilgang til alle låste enheter, døgnet rundt, uten å måtte få tak i serviceteknikere eller låsesmeder. Det er en ny forebyggende måte å beskytte brukeren mot tyveri av eiendelene sine på, uten å måtte involvere eksterne selskaper. Systemet tar seg av alt.

  • Spar tid og penger, og få bedre oversikt
  • Skalerbart – ingen begrensning på antall enheter
  • Brukervennlig og enkel adgang og kontroll via webportal 
  • Kan brukes på alle eksisterende skaptyper
  • Månedlig leasing pr enhet
  • Service inkludert

Enkelt å bruke for alle

  • Mulighet for at brukerne kan booke og betale for låsen via et webbaseret bookingsystem
  • Pinkoden er lett å bruke og administrere
  • Administrator kan enkelt overvåke og endre koder via webportalen
  • Verdens første resirkulerbare låsesystem

Et bærekraftig valg

Ambitlockers forretningsmodell er basert på en SaaS-modell, dvs. at Ambitlocker eier både låser og programvare som er satt opp hos kundene. Systemet er optimalisert for minimalt strømforbruk og lang levetid på batteriene. De fleste av komponentene som brukes i låsen kan resirkuleres i nye låser. Ambitlocker samler inn utgåtte låser, og anslår at så mye som 70% av disse resirkuleres direkte i nye låser uten videre behandling. Ambitlocker er medlem av Elretur og oppfyller kravene til produsentansvar.

Full oversikt

Med Ambitlockers digitale hengelåssystem har du som administrator full oversikt over hvem som har tilgang til låsen, og hvem som faktisk bruker dem. I tillegg har administratoren alltid en sanntidsoversikt over de låste enhetene uten å måtte allokere personell for å kontrollere om låsen er i bruk og om skapet er ledig.

Online administrasjon

Når vi setter opp Ambitlockers hengelåser på dine skap, er en online webportal inkludert, der all digital systemadministrasjon skjer. Via denne modulen har de utvalgte administratorene, vaktmestere eller sikkerhetspersonell full oversikt over og tilgang til de låste skapene, rommene og enhetene.

Ambitlocker kommuniserer via LoRa, som er en trådløs teknologi. Teknologien krever ikke mye kraft og har lang rekkevidde. Lora-nettverket er et nettverk som allerede er fullt implementert i Norge, akkurat som et normalt mobilnett. Når Ambitlocker setter opp nye låser, setter de også opp en gateway med et 4G SIM-kort i. På denne måten unngår de å koble til eksisterende nettverk og sikrer dermed optimal dekning der det ellers ikke er tilgang til fast internettforbindelse. Det er gjennom denne porten at låsene kommuniserer med Ambitlockers online administrasjonsmodul.

Christopher Sander fra Ambitlocker

"Gjennom hele utviklingsprosessen for produktet vårt har målet vært å forenkle måten låste enheter administreres på, samtidig som du gir oversikten og kontrollen tilbake til menneskene som faktisk har nytte av det. Ambitlocker er en revolusjonerende måte å administrere skap og enheter på, og det bør ses på som en strategisk investering som gir merverdi i hele selskapets verdikjede, mens selskapet eller organisasjonen sparer betydelige mengder ressurser som de ellers ville måtte allokere til oppgaven.

Med Ambitlocker digitaliseres alle analoge skap, og plutselig kan en vaktmester eller en Facility Manager administrere alle selskapets skap i alle avdelinger fra ett sentralt team, selv om selskapet er spredt over flere forskjellige geografiske steder. Med Ambitlockers administrasjonsmodul har administratorer direkte tilgang til dataene på låsen. Dette betyr at administratorene i loggene kan se hvem skapet tilhører, når skapet ble åpnet og hvem skapet ble åpnet av. Det gir alle involverte parter en tryggere opplevelse, og siden alt «spores» automatisk, er det ingen ansatte som må bruke tid og ressurser på å følge kabinettets brukshistorie.

De mange ressursene som frigjøres, øker selskapets produktivitet grunnleggende, ettersom ressursene kan brukes til annet og mer relevant arbeid. Det optimaliserer produktivitet og inntekt både internt i kroner og øre, men også eksternt i forhold til at selskapet gir økt verdi for kundene sine, gjennom deres optimaliserte ressursbruk.

Via en QR-kode plassert i nærheten av skapene bestiller den ansatte eller skoleeleven et skap for en ønsket periode. Låsen nullstilles automatisk og frigjør seg til en ny ansatt eller elev, som automatisk får en ny kode når skapet er booket igjen.

I administrasjonsmodulen oppretter vi noen utvalgte administratorer i systemet, som døgnet rundt har oversikt over hvilke låser som er i bruk og hvem som åpnet dem sist. Administratorer kan alltid endre koder på låsene til nyansatte, eller hvis noen ansatte bare trenger tilgang til bestemte låste rom eller skap. Siden alle brukere er registrert i systemet, har administratoren direkte kontakt med den enkelte bruker, og kan sende nye koder til både lås og bruker via systemet.»

Ta kontakt med en av våre erfarne prosjektledere på tlf. 69 16 55 00

Send oss ​​en forespørsel på support@sono.no, så gir vi deg profesjonelle råd, riktig pris og en 100% problemfri og nøyaktig levering som sikrer deg en god totaløkonomi.

 

Les mer om våre garderobe- og oppbevaringsskap her